Onze waterkantvisie voor de havengebieden van Dublin verbindt de rivier opnieuw met de stad. Het voegt nieuwe voorzieningenruimtes toe, duurzame mobiliteit, en oeverecologieën om de biodiversiteit van de rivier te versterken.
De overkoepelende ambitie van het North Lotts en Grand Canal Dock Public Realm Masterplan is het creëren van een maritieme wijk van wereldklasse met een onderscheidend Dublin-karakter.. Het Masterplan beoogt een duurzame nieuwe visie voor de SDZ te ontwikkelen die de stad met de waterkant verbindt. Het stelt voor om de milieukwaliteit van het SDZ-gebied te verbeteren door middel van nieuwe voorstellen voor waterbeheer, het verbeteren van de biodiversiteit door het ontwerp van nieuwe parken en groene straten, en streeft er met name naar om de connectiviteit van de stadsstraten te verbeteren met een nieuwe groene en levendige waterkant. Dit moet worden bereikt door drie hoofdaanbevelingen;
Het proces van overleg en communicatie was participatief, Het doel is om alle omwonenden te bereiken (of plaatselijke vertegenwoordigers) en relevante belanghebbenden zoals infrastructuuraanbieders, sectorale groepen en statutaire agentschappen. De belangrijkste belanghebbenden die tijdens de eerste fase van de raadpleging vertegenwoordigd waren, waren lokale handelaars, NEE, Waterwegen Ierland, bewonersgroepen, De haven van Dublin, lokale TD's en bedrijfseigenaren. Diverse workshops en presentaties, individuele bijeenkomsten, en er werd een reeks gezamenlijke workshops voor belangrijke gebieden gehouden. Intern organiseerde de gemeenteraad van Dublin zijn eigen communicatieproces: de voorstellen voor het publieke domein werden gepresenteerd op het management en de commissie (groep uit het publieke domein) niveau, evenals aan relevante afdelingen die betrokken zijn bij de toekomstige uitvoering ervan.
De Liffey Campshires - versterking van de Campshires zowel ten noorden als ten zuiden van de Liffey, het creëren van een nieuwe stadspromenade voor voetgangers en fietsers, bomenlanen langs de Liffey, en openbare ruimtes langs de waterkant op geschikte knooppunten binnen het stedelijk weefsel inpakken.
The Floating Waterfront – activering van de waterkant met een reeks drijvende landschappen op pontons en promenades die de beloopbaarheid en verbindingen verbeteren, zorgen voor nieuwe openbare ruimtes, stedelijke vergroening, recreatieve en culturele activiteiten op de Liffey en andere waterwegen.
De Groene Waterkant – verbetering van het straatbeeld van de Docklands door het creëren van comfortabele groene verbindingen vanuit omliggende wijken, zodat voetgangers en fietsers gemakkelijk naar de waterkant kunnen bewegen.
Het Masterplan bouwt voort op de doelstellingen van het bieden van een doorlopende promenade langs de waterkant door het ontwikkelen van verbindingen met het stadscentrum langs de Camsphires, en verbindingen over de Liffey langs de bruggen.
Het Masterplan bevat richtlijnen voor het herontwerpen van enkele van de belangrijkste verkeersaders in het gebied om duurzamere vormen van transport mogelijk te maken, inclusief Sheriffstraat, Oostmuurweg, Ringsend Road en de Campshires. Het beveelt maatregelen aan om de biodiversiteit te verbeteren, aspecten van erfgoed behouden en versterken en kansen voor nieuwe kunst- en cultuurontwikkelingen integreren in het stadsweefsel. Het ontwikkelt een materialenpalet voor de verschillende karakteristieke gebieden en schetst een gereedschapskist voor het vergroenen van de nieuwe stadswijk.
Cliënt: De gemeenteraad van Dublin
Team: REDscape, Ontmoet O Connor Sutton Cronin-ingenieurs, Howley Hayes Architecten, Scott Cawley Ecoloog en bouwkostenmeters.
Status : voltooid
Projectgebied: 96ha
Cookie-naam | Actief |
---|