De veiligheid van de rijbaan is sterk verbeterd door de breedte van de rijbaan aan te passen, waardoor de verkeerssnelheid kan worden verlaagd. Om ervoor te zorgen dat kinderen veilig naar scholen kunnen gaan en verbinding kunnen maken met andere fietsroutes in de omgeving, is er een onafhankelijk fietspad toegevoegd. Dit zal de duurzame beweging in het Ringsend-gebied aanzienlijk verbeteren en scholen en hogescholen beter toegankelijk maken voor onderwijzend personeel en studenten. Een toegewezen ruimte voor collectief (elektrisch) autogebruik is voorgesteld naast Canon Mooney Gardens.
Naar aanleiding van de ontwikkeling van een omgevingsplan in Ringsend, Cambridge Road werd door de bewoners aangemerkt als een prioritair project voor een dorpsbreed verbeteringsprogramma. Cambridge Road heeft twee scholen en een universiteit van het derde niveau. Ondanks de grote breedte van de rijbaan, het staat vol met parkeerplaatsen, waarvan de meeste worden gebruikt door pendelaars naar het stadscentrum. Ondanks de breedte, het gebrek aan zicht maakt het 's ochtends gevaarlijk voor pendelaars, en in het bijzonder schoolkinderen, die door Ringsend park lopen. Het verbindt ook twee belangrijke fietsroutes, namelijk de fietsroutes Sandycove naar Sutton en Dodder.
Cambridge Road is een lange rechte weg, het herinnert ons aan zijn oorsprong als een voormalige dijk langs Dublin Bay. Deze geschiedenis maakt deel uit van een breder terugwinningsplan, die Ringsend zag, een voormalig eiland in de monding van de Liffey, tientallen jaren lang teruggewonnen op het vasteland. Onze visie erkent deze geschiedenis, terwijl er verschillende nieuwe richtingen voor verandering worden voorgesteld. De weg heeft behoefte aan een veilige fietsroute voor scholen en als verbinding tussen de uitvalswegen van de stad. Om de weg klimaatbestendig te maken is een duurzame groene laag nodig, omdat het een laaggelegen gebied is en gevoelig is voor plotselinge overstromingen. Er is een nieuwe visie op parkeren nodig om de discussie te herkaderen vanuit meer parkeerplaatsen, naar meer ‘beschikbare’ parkeerplaatsen. De verkeersaspecten veiligheid en snelheid moeten in de nieuwe voorstellen worden geïntegreerd.
Na beoordeling van verschillende modellen, een nieuw ontwerp voor de weg werd voorgesteld. De veiligheid van de rijbaan is sterk verbeterd door de breedte van de rijbaan aan te passen 9.1 naar 6 m waardoor de verkeerssnelheid mogelijk kan worden verlaagd 50 tot 30 km/u. Er is een onafhankelijk fietspad toegevoegd om kinderen te garanderen (evenals volwassenen) kunnen veilig hun weg naar scholen vinden en aansluiten op andere fietsroutes in de omgeving, zoals de Dodder Greenway en de Sandycove naar Sutton-fietsschema's. Een toegewezen ruimte voor collectief (elektrisch) autogebruik is voorgesteld naast Canon Mooney Gardens om autodelen te optimaliseren. De hoeveelheid verharde ondergrond is verminderd om bioretentie-wallen mogelijk te maken die als spons fungeren bij piekbuien. In combinatie met de nieuwe bomenlaag zal dit ook de biodiversiteit van deze stadsstraat vergroten. Bij de ingang van Ringsend Park zijn nieuwe oversteekplaatsen gecreëerd waar lokale kinderen veilig naar school kunnen pendelen. Het probleem van ‘beschikbare parkeergelegenheid’ is aangepakt door een ontwerp te maken dat de mogelijkheid biedt om in de toekomst parkeren met een bewonersvergunning te introduceren. Terwijl het totale aantal parkeerplaatsen is verminderd, het nieuwe ontwerp zorgt voor betere en veiligere verbindingen met openbaar vervoer en fietsinfrastructuurroutes in de wijde omgeving. Beter georganiseerde nutsvoorzieningen zorgen ervoor dat er een aantrekkelijke en duurzame boomlaag in de straat kan worden geplant, die goed onderhouden kan worden. De boomwortelsystemen zijn aangepast om voldoende water op te slaan voor plotselinge overstromingen en klimaatverandering. Er moeten boomsoorten worden geselecteerd die geen druppels op auto's veroorzaken. De stoepranden moeten worden uitgevoerd in natuursteen, om de duurzaamheid te verbeteren. Het kruispunt bij de ingang van het park wordt gemarkeerd met een kunstwerk dat betrekking heeft op de geschiedenis van de weg en de ingang van het park aan voorbijgangers signaleert.
Cliënt: De gemeenteraad van Dublin
Team: Team: REDscape: Patrick McCabe, Antoine Fourrier, Bas Poppe
Status: Voltooid
Cookie-naam | Actief |
---|